V plné sestavě jsme nebyli, chybělo 6 členů, jedna třída neměla dokonce žádného zástupce.

Tradiční začátek byl věnován kontrole pořádku ve třídách. Třídy byly po vyučování uklizené. Služby však zapomínají na prachovky a koše s papírem. Zkusili jsme jednu prachovku protřepat a nestačili byste se divit, kolik křídy/dost nepříjemné na vdechnutí/ v ní bylo. Stejně tak vzít do ruky koš a odejít s ním před jídelnu snad není tak velký problém. Do třídy ho potom vrátí pan školník.

Dalším bodem programu byly automaty a vyhláška MŠMT o nich ve školách. Paní ředitelka nás seznámila s jedním možným řešením, o kterém ale budeme diskutovat až na příštím jednání.

Vrátili jsme se k tématu, které jsme nestihli minule probrat. Co nám vadí? Shodli jsme se na tom, že nejvíce nám vadí vulgarismy, které někteří používají. Většinou se objevují ve slovníku chlapců. Občas takové slovíčko vypadne z úst i některé dívky, ale to je často jen úleva, když se jim něco nepodaří. Když jsme diskutovali o tom, proč tak kluci mluví, zaslechli jsme, že někteří chtějí být zajímaví, jiní se brání nadávkám ostatním stejným způsobem, někteří si vyslechnou taková slova doma, další jimi odbudou dotěrné.

Přemýšleli jsme, jak se nenechat do takové debaty vtáhnout. Napadlo nás dotyčného ignorovat, upozornit ho, ať toho nechá, nebo ho odbýt s tím, že mě se ty jeho řeči netýkají. Uvidíme, co vymyslíme příště.

Aktualizováno (Úterý, 06 Prosinec 2016 11:00)