Na posledním jednání nám chyběli jen tři zástupci.

Než jsme mohli přistoupit ke kontrole uloženého úkolu, hovořili jsme chvíli o tom, jestli je problém si na chodbě rozsvítit, abychom se ve škole nemuseli bát. Někteří se vymlouvají, že potřebují doprovod do šatny, protože na chodbě v suterénu je tma. S tím souvisí i další problém. Tím je  postávání rodičů na chodbě a chození do školy. Byli požádáni, aby na své děti čekali ve vestibulu, ale bohužel někteří nerespektují ani tyto žádosti. Přitom víme, jak je zabezpečení škol v současné době kontrolováno.

Poté jsme přistoupili ke kontrole našeho úkolu. Otázka zněla: Co bys jako rodič udělal, kdybys měl potrestat své dítě?  Odpovědi byly velmi zajímavé. Nejčastěji se opakovalo:  zákaz PC, zrušení nějaké "výhody", výhrůžky, uložení nějaké nepříjemné práce. Všichni se shodli na tom, že by nejdříve posoudili způsob provinění.

Dále se zástupci rozhovořili o tom, kdy je nejvhodnější doba k tomu, aby bylo dítě vedeno ke správným návykům a k poslušnosti. Jestli náhodou ve věku žáka základní školy už není pozdě. Při debatě došli k závěru, že by dítě mělo být vychováváno k tomu, aby poslechlo, do čtyř let. Jako nejvhodnější metody jmenovali: různá síla hlasu, různá podoba jména, sladkosti, zlobím se - odejdi, plácnutí na zadek, pláč rodiče nebo výzva - pojď uděláme to spolu.

Příště zhodnotíme zase pořádek ve třídách.

Aktualizováno (Úterý, 03 Březen 2015 11:28)