Pracovní náplň školního metodika prevence
Metodikem prevence je Mgr. Ivana Dernerová.
Metodické a koordinační činnosti
- Koordinace tvorby, kontrola, evaluace a participace při realizaci Minimálního preventivního programu
- Koordinace a participace na realizaci aktivit školy, zaměřených na prevenci patologických jevů a dalších projevů rizikového chování
- Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků v oblasti prevence rizikového chování
- Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti prevence rizikového chování
- Individuální a skupinová práce se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
- Koordinace přípravy a realizace aktivit na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu
- Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samospráv, které mají v kompetenci problematiku rizikového chování
- Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci
- Vedení písemných záznamů o činnosti školního metodika prevence, jím navrhováná opatření
Informační činnosti
- Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování, o nabídkách programů, o metodách a formách primární prevence pedagogickým pracovníkům školy
- Prezentace výsledků preventivní práce školy, vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování
- Předávání informací a zpráv o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy a školskému poradenskému zařízení
- Vedení dokumentace a evidence v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů, předávání informací o realizovaných preventivních programech školy
Poradenské činnosti
- Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem nebo projevy rizikového chování, těmto žákům a jejich zákonným zástupcům případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště/ ve spolupráci s třídními učiteli/
- Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování
- Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou, případně specializovanými školskými zařízeními.
Aktualizováno (Úterý, 06 Říjen 2020 07:13)