Pracovní náplň školního psychologa
Je podřízen řediteli školy, je členem poradenského pracoviště.
Od 1. 9. 2020 není pozice obsazena.
Koordinuje:
- Psychologické poradenství ve škole
- Pomoc učitelům, žákům a rodičům při řešení problémů v oblasti výchovy a vzdělávání
Samostatně zajišťuje:
- Diagnostiku výchovných a výukových problémů žáků a konzultace pro rodiče, učitele a žáků
- Na zakázku rodičů, učitelů a výchovného poradce provádí diagnostiku problémů žáků
- Pomáhá při zpracování krizové situace
- Pomáhá řešit žákům osobní problémy
- Pomáhá při řešení potíží a problémů v oblasti výchovy a vzdělávání
- Spolupracuje při zápisu žáků do 1. tříd
- Je k dispozici učitelům i rodičům, konzultuje s rodiči odklady školní docházky
- Organizuje a realizuje schůzku s rodiči budoucích prvňáčků
- Vede předškolácké skupinky pro budoucí prvňáčky
- Preventivní činnosti
- Screening v prvních třídách – vyhledávání dětí s rozvíjejícími se poruchami učení
- Pracuje na rozvoji percepčních dovedností ve spolupráci se speciálním pedagogem
- Zjišťuje sociální klima ve třídách na 1. stupni
- Při zjišťování klimatu na 2. stupni spolupracuje se školním metodikem prevence
- Na zakázku dlouhodobě pracuje s třídními kolektivy
- Pomáhá ke zkvalitnění vztahů mezi žáky a třídním učitelem
- Pomáhá ke zkvalitnění spolupráce mezi učiteli
- Osvětová činnost
- Účastní se pracovních porad pedagogického sboru a podílí se na jejich přípravě
Aktualizováno (Úterý, 06 Říjen 2020 07:13)